Den bedste IT-investering i år!

Acinta Business Intelligence har givet os online overblik over kunder og varesalg.
Det er ikke længere nødvendigt med tunge udlæsninger fra økonomisystemet over i Excel, og vi kan nemt gå i dybden med vores data når vi ønsker det.

Lisbeth Molnit - Økonomichef

Skrevet den 08/08/2016

Microsoft partnere hænger i bremsen

- 3.000 kunder: sælg os værdi!

 

Microsoft Navision app Softhuset

Fokus på løsning frem for produkt

Microsoft partnere har i årevis solgt det ene Microsoft produkt efter det andet uden at skabe reel værdi for kunderne. Microsoft partnere med for meget fokus på produktsalg frem for løsningsorienteret salg vil betyde, at de med tiden vil forsvinde helt af sig selv, siger formand Jay Ramsanjhal på årets Microsoft partnerkonference WPC2016, og drager parraller til dinosaurernes forsvinden for 65 millioner år siden.

Kunderne bliver hurtigt opfattet som et nummer i rækken, og det går desværre først op for kunden i det øjeblik, hvor denne skifter til en partner, der rent faktisk skaber noget værdi for kundens forretning. ”Microsoft partnerne er nødt til at være løsningsorienteret på kundernes vegne. Det er dog langt fra alle partnere, der forstår det”, udtaler Ramsanjhal.

Kundegruppens holdninger er naturligvis noget vi i Softhuset byder velkommen, dog uden den store overraskelse. Vi har siden vores etablering været vant til at være de dyreste i en udbudsrunde – og det har vi det helt fint med – det samme har vores kunder i øvrigt.

Til gengæld får kunderne leveret en løsning, der rent faktisk bringer værdi til deres forretning og ikke blot et Microsoft økonomisystem. At være de dyreste skyldes ofte, at vi medregner en række funktionaliteter som de øvrige i udbudsrunden ikke gør. 

IT-projekter bør IKKE overskride den aftalte tid eller økonomi

Ærlig talt så er vi noget stolte oven på udtalelserne fra Jay Ramsanjhal, der på mange måder anerkender måden vi driver forretning på.

Vi oplever at vores kunder hellere vil se den korrekte pris for den rigtige løsning første gang, i stedet for løbende uforudsete fakturaer på konsulentopgaver, der ikke blev lavet i første omgang – det mener vi faktisk er at snyde en kunde til at blive kunde.

Vi kan kun understrege vigtigheden af forarbejde nok, da det også er her hvor alle behov afdækkes og mulig funktionalitet præsenteres. Ramsanjhal påpeger at to tredjedele af alle IT projekter overskrider den aftalte tid og økonomi. Som kunde hos en Microsoft partner bør man derfor altid fokusere på forarbejdet således, at selve projektet kan aftales til en fast pris – kun sådan ender man ikke som størstedelen og højst sandsynlig som utilfreds kunde, der skal på udkig efter ny leverandør / partner.

Du kan læse den oprindelige artikel, der blev bragt i Computerworld d. 19. juli 2016 her

Softhuset logo