93,8% mener at Softhuset leverer til den aftalte tid
Aftalte tid gra Kundeundersøgelse

Vil du vide mere
om dette produkt?

Klik her og kontakt os

Microsoft Dynamics NAV 2017

effektivisering af forretningens processer

 

Nyt i NAV2017 Softhuset

Dataafløft på linjeniveau

Endelig kan vi tilbyde vores kunder, en 100% automatisering af databehandlingen på indkomne bilag 100%. Automatiske workflows er stadig en effektivisering i sig selv, men nu kan vi afløfte data fra bilag på linjeniveau. 

Derfor kan vi nu håndtere dine omkostningsfakturaer med flere linjer, der skal bogføres på forskellige konti. I NAV 2017 opsætter vi et automatisk workflow, hvor bilag automatisk sendes til en online OCR tjeneste (Lexmark), der sender bilaget tilbage med data afløftet. Opsætningen er nødvendig da vi her lærer Navision hvilken konto som bilaget fra ejendomsselskabet skal bogføres på osv. Dvs. data fra bilaget afløftet og bogføres uden manuelt arbejde.

Hvis nu ejendomsselskabet sender én faktura, hvor både husleje, forsikring, frugtordning osv. ligger på samme faktura, kan vi opsætte forskellige konti hvor den enkelte linje skal bogføres.

Det er virkelig en effektivisering af dimensioner, hvor du for det første sparer timerne til manuelt indtastning af data fra bilag, men samtidig fjerner al risiko for manuelle tastefejl. 

 

Du gør din Navision klogere

Hvis den online OCR tjeneste fejler, og fx læser "CVR-nummer" som "Beløb inkl. moms", kan du lære din Navision at gøre det korrekt fremadrettet.

Det kræver selvfølgelig lidt manuelt arbejde, men idéen er, at du fortæller OCR tjenesten hvor henholdsvis CVR-nummeret og beløbet inkl. moms står på fakturaen. Næste gang du modtager samme faktura husker tjenesten at kigge og dermed afløfte data de korrekte steder. 

OCR tjenesten leveres af Lexmark, og du kan afløfte op til 75 bilag pr. måned helt gratis. Kommer du over de 75 bilag, skal vi vælge mellem forskellige pakker med max antal bilag (det hjælper vi naturligvis med)

Attributter Navision2017 Softhuset

Attributter på din varer

Navision 2017 giver som standard mulighed for at tilføje mere information på dine varer end hidtil. Med attributterne kan du specificere vareinformation og vigtigere; filtrere ud fra værdierne. 

På forhånd er der oprettet en række attributter, men du kan selvfølgelig oprette dine egne tilpasset din forretning. I praksis vil attributterne bruges til hurtigt at filtrere på varelisten, over fx alle dine varer der er over 2 meter i længden. Det kunne også være en kundeforespørgsel om varer i et bestemt materiale. Her kan du hurtigere filtere på det ønskede materiale, i stedet for at du skulle kunne huske på samtlige varer.  

 

Sager i NAVISION2017 Softhuset

Bedre & hurtigere sagsstyring

Der er kommet et helt nyt rollecenter til projektlederen, der samler alle nødvendige informationer på selve rollecenteret - uden programmering!

På alle oprettede sager kan du tilføje en projektleder. På dennes projektleders rollecenter (dvs. forsiden af Navision), vil dennes sager nu blive tilgængelig (som vidst på billedet til højre under "MINE SAGER".

Det er altså en måde hvorpå brugerne igen kan spare nogle klik i arbejdet med Navision, men samtidig være i stand til hurtigt at få det ønskede overblik. 

Kontoplan NAV2017 Softhuset

Ny kategori på kontoplan

Som standard er der nu tilføjet en ekstra kolonne på kontoplanen: "Kontounderkategori".

Den nye kategori er tiltænkt som værende endnu et værktøj til hurtig rapportering. Som vidst på billedet får alle konti tilknytte en overordnet betegnelse (fx Udgifter, lager etc.). 

Du kan nu hurtigere filtrere på fx alle dine udgifter, og få en samlede rapportoversigt med kun to klik fra din kontoplan. 

Finanskontokategorier NAV2017 softhuset

Dyk længere ned i data

Ved at søge efter "Finanskontokategorier" i søgefeltet, får du som standard en oversigt over dine "Aktiver, gæld, egenkapital, indtægter, kostpris og udgifter".

Da du har flere forskellige former for udgifter (fx husleje, rente, løn, personale etc.) kan du bruge "fold ud-funktionen" og hurtigt se hvilke poster, der er de tungeste - og vigtigst af alt; du sparer nogle klik i forhold til tidligere!

Overblik og lagerstatus og forfalden betaling

I det øjeblik hvor du opretter en ny salgsfaktura med fx 25 cykler, og antallet ikke er tilgængelig på lager, får du øjeblikkelig en besked om dette. Sådan kan du hurtigere informere kunden om lagerstatus og samtidig bestille det ønskede antal hjem fra din leverandør (dette var tidligere kun muligt ved oprettelse af salgsordre). 

Du vil også få samme påmindelse, hvis debitoren ikke har betalt sin sidste regning til tiden. Her vil Navision automatisk stille dig spørgsmålet, om du alligevel ønsker at sende den nye faktura. 

Mere information på bogførte fakturaer

I stedet for at bruge tid på at lede efter følgesedlen, kan du direkte på den bogførte faktura se trackingnummer / sporingnr. og den valgte speditør.  

Du kan desuden annullere en allerede oprettet kreditnota. 

 

Teknologi i særklasse!

Der er ufattelig stor fart på den teknologiske udvikling i øjeblikket, og vi bevæger os ind i en verden hvor denne teknologi virkelig kan løfte enhver virksomhed til nye højder. Det handler i bund og grund om at gøre tingene hurtigere - og det sker når man automatiserer manuelle processer. 

Microsoft Dynamics NAV er i absolut særklasse, når det gælder økonomistyring til små og mellemstore virksomheder - handelsvirksomheder, grossister, detail- og selvfølgelig produktionsvirksomheder, kan spare mange manuelle mandetimer med investeringen i Navision.

Næste generation er nu kommet, hvor vi uafhængig af Navision bruger data fra Navision - altså på tværs af Microsoft produkterne. 

Microsoft Flow

En tjeneste hvor du abonnerer på de sociale medier på bestemte søgeord (negativt som positivt ladet). Med Microsoft Flow kan vi opsætte, at hver gang din virksomheds navn og fx ordet "dårligt" eller "ringe" bliver nævnt i samme sætning, vil du (eller rette vedkomne) få direkte besked med en mail i dennes indbakke. Sådan kan I hurtigere agere på utilfredse kunder, inden den negative besked for alvor når ud på de sociale medier. 

Et andet eksempel er, at en person i fx supportteamet, uploader en ny fil i OneDrive. Her kan det opsættes således, at alle brugere i teamet får en mail om at der er et nyt dokument i mappen, der skal så skal læses.

Microsoft PowerApp

Tjenesten synkroniserer og samler data fra flere forskellige kilder, og giver dig øjeblikkelig den information du har efterspurgt. Eksempel: En kunde henvender sig og spørger efter en bestemt vare i en bestemt form og størrelse. Du kan se, at du ikke har den på lager - men i stedet for at skuffe kunden, kan du lave en søgning blandt de kilder du har adgang til (det kunne være en samarbejdspartner eller på et af dine andre lagre i et andet land), for at se om varen her er på lager.

Det er kundeservice taget til nye højder, at kunden slipper for at vente på at du skal gå listen i gennem af dine kontakter, for så måske at finde ud af, at ingen har varen på lager. Alternativt kan du hurtigere sige til kunden, at du kan have den hjemme om fx 3 dage.

Microsoft PowerBI 

Power BI er Microsofts eget udviklet rapporteringsværktøj, der følger gratis med Navision investeringen. Der er virkelig sket meget med Microsoft Power BI, og vi kan nu uden tøven anbefale værktøjet til alle, der ønsker flotte og brugervenlige diagrammer og grafer over fx omsætning pr. sælger, land, by etc. 

Inden brug af programmet skal det opsættes således, at PowerBI ved hvor det skal kigge efter data i Navision (det er et opsætnings-arbejde som vi klarer). Gratisversionen opdaterer automatisk data én gang i døgnet, hvor Proversionen (betalings-versionen) kan opdaterer op til 10 gange automatisk. Du kan selvfølgelig altså selv klikke "opdater" så mange gange du ønsker, men du skal være opmærksom på antallet af minutter det tager at hente fra NAV. Desuden medfølger mere dataplads i betalings-versionen, hvilket gør arbejdet i programmet hurtigere

 

 

 

Microsoft Power BI Dashboard Softhuset